sâmbătă, 13 februarie 2010

No smoking ţigări proaste!

smoking-cigarette1

Fumatul dăunează sănătăţii - nimic de contestat. Totuşi, este o ocupaţie dintre cele mai plăcute, mai ales în momentele esenţiale. Important este, însă, să ştii ce să fumezi. Fumatul “ieftin” sau nepriceput este, după părerea mea, mai neplăcut decât abstinenţa. M-am gândit, aşadar, că ar fi interesant să fac un top al ţigărilor mele preferate, pentru a împărtăşi şi altora din vasta mea experienţă în vicii.

10. Kent 100s: sunt ţigările clasice, care lasă în încăperi acea aromă inconfundabilă… Acum nu mai sunt aşa aromate. Totuşi, îmi amintesc de copilărie şi de petrecerile de acasă cu prietenii părinţilor mei. Uneori, când n-am alte alternative, mai fumez câte un pachet.

9.  Black (Djarum): Aceste ţigări speciale sunt denumite kretek şi sunt fabricate în Indonezia. Tutunul este amestecat cu cuişoare, de aici şi aroma lor specială. Le-am descoperit în Turcia, în 2005 – iar acum sunt şi în România.

8. Davidoff Magnum: Sunt ţigările supreme, groase şi puternice, fabricate sub supervizarea urmaşilor marelui Zino Davidoff. Un pachet ar trebui să ajungă pentru o săptămână!

7. Monte Cristo: Ei da, sunt ţigări cu tutun cubanez şi aromă de trabuc – de data asta fără să fie înecăcioase sau “grele”. Nu le-am văzut decât în duty-free-ul din Tbilisi, dar le urmăresc cu atenţie. Mai vreau!

6. Merit: N-am mai fumat demult aceste ţigări, însă n-am decât amintiri plăcute de pe urma lor. Aroma lor este inconfundabilă!

5. Marlboro Gold Touch (Black): O apariţie nouă, dar salutară – în ultima vreme, tigările Marlboro nu mai sunt aşa de bune. Această variantă este excepţia. Sunt “locţiitorii” ţigărilor mele obişnuite. Am observat, însă, că sunt ceva mai subţiri decât ţigările normale.

4. Peter Stuyvesant: Ţigări relativ rare chiar şi prin magazinele Duty Free – însă foarte bune. Oare vor apărea vreodată şi în România?

3. George Karelias & Sons (Superior Virginia): Ce plăcere să deschizi acest pachet tip tabacheră şi să te răsfeţi cu tutunul blond şi parfumat al acestor ţigări! Sunt disponibile în Bulgaria, Serbia şi – bineînţeles – Grecia.

2. Dunhill Fine Cut (Blue): De trei ani fumez constant aceste ţigări minunate, uşoare, plăcute şi lungi! O surpriză a fost şi faptul că se găsesc de vânzare în România. Păcat că filtrul este de culoare albă.

1. Origin (by George Karelias): sunt cele mai bune ţigări pe care le-am fumat vreodată. Îmi pare că le-am descoperit abia în 2009, la recomandarea unui vânzător de tabac din insula Kos. Tutunul este blond şi catifelat, iar aroma… minunată! Sunt ambalate în pachete subţiri, a câte 10 ţigări. Din nefericire, nu se găsesc decât în Grecia, la tăticul lor.